13.12.13

SÜNNET'E İTTİBAYI EMREDEN 40 AYET




11. Ayet: Allah (subhanehu teala) buyurdu ki:

   "Kim Allah'a ve Resulune itaat ederse, işte böyleleri, nebilerle, sıddıklarla,  şehidlerle ve salihlerle beraberdirler. Onlar ne güzel arkadaştırlar." (Nisa, 69)

   İmam Şafii (rahimehUllah) der ki: "Müslümanlara düşen Allah Resulu (sallAllahu aleyhi ve sellem)'e tabi olmak ve böylece Allah'a itaat etmektir." (er-Risale, İmam Şafii)                                                                                                                 

   İbn Kesir bu ayetin tefsirinde der ki: "Kim Allah'ın ve Resulunun emrettiklerini yapar, Allah ve Resulunun yasakladıklarını terkederse, işte Allah (subhanehu ve teala) o kişiyi şerefli evinde oturtur ve onu peygamberine, sonra rütbece onlardan sonra gelenlere (ki bunlar da sıddıklar, şehidler, genel olarak mü'minler olup içleri ve dışları temiz salih kişilerdir) komşu yapar." (Tefsir'ul Kur'an'il Azim, İbn Kesir)



12. Ayet: Allah (subhanehu teala) buyurdu ki:

   "Her kim o Peygambere itaat ederse, Allah'a itaat etmiş olur.   Her kim de yüz çevirirse, biz seni onlara bekçi olarak göndermedik." (Nisa, 80)

   İbn Kesir der ki: "Allahu (subhanehu ve teala) bu ayette kulu ve elçisi Muhammed'e itaat edenin Allah'a itaat etmiş olacağını, O'na isyan edenin de Allah'a isyan etmiş olacağını haber veriyor.

   Bunun yegane sebebi, Allah Resulu (sallAllahu aleyhi ve sellem) kendi arzusuyla konuşmaması, konuştuğunun da ancak kendisine vahyedilenden ibaret oluşudur." (Tefsir'ul Kur'an'il Azim, İbn Kesir)

                                    
                                        
13. Ayet: Allah (subhanehu teala) buyurdu ki:
   "Allah, sana Kitab'ı ve hikmeti indirmiş ve bilmediğin şeyleri de öğretmiştir. Allah'ın senin üzerindeki lutfu çok büyüktür." (Nisa, 113)

   İmam Şafii der ki: "Allah (subhanehu ve teala), kitap deyince Kur'an'ı, hikmet ile de görüşlerine katıldığım Kur'an âlimlerinin dediği gibi Allah Resulu (sallAllahu aleyhi ve sellem)'in sünnetini kasdetmiştir. Kur'an, önce kitabı, peşinden hikmeti zikretmiştir.

   Buradaki hikmetin, Allah Resulu (sallAllahu aleyhi ve sellem)'in sünnetinden başka bir şey olduğunu söylemek de uygun değildir. Sebebi şudur: Allah (subhanehu ve teala), hikmeti, kitapla yanyana zikretmiştir.

   Ayrıca Resulune itaati ve herkese onun emrine uymayı farz kılmıştır. Allah'ın kitabı ve Resulunun sünnetinden başka hiçbir söz için farz denilmesi caiz değildir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder