14.5.13

İNSANIN RABBİNE BAŞVURMASI: İSTİHARE



Câbir bin AbdUllah (Allah ondan râzı olsun) şöyle der:

   Allah Resulu (sallAllahu aleyhi ve sellem) bize, Kur’an’dan bir sûre öğretir gibi tüm işlerde istihâre etmeyi öğretir ve şöyle buyururdu: “Sizden biriniz bir işi yapmayı içinden geçirirse, farz namazın dışında iki rekat namaz kılsın. Sonra şöyle desin: “Allahım! İlmine başvurarak senden iyilik isterim.Kudretine dayanarak senden güç isterim. Senden, yüce ihsanını isterim. Sen güç yetirirsin, ben güç yetiremem.Sen bilirsin, ben bilemem.Sen bilinmeyenleri en iyi bilensin. Allahım! Bu işi -(burada isteğini/ihtiyacını söyler)- benim için; dinimde, yaşantımda ve işimin sonunda iyi biliyorsan, onu bana takdir et, kolaylaştır ve sonra bereketli kıl. Bu işin benim için; dinimde, yaşantımda ve işimin sonunda şerli olarak biliyor-san onu benden, beni de ondan uzaklaştır. Ve benim için nerede olursa hayrı takdir et. Sonra, beni ondan razı kıl.” (Buhâri (7/162)

   İstihare Rabbimizin bize verdiği öyle muhteşem bir imkandır ki, değeri ve kıymeti maddi şeylerle ölçülemez. Allah Resulu (sallAllahu aleyhi ve sellem)'in bize öğrettiği bu dua sayesinde tüm işlerimizde  gücü, bilgisi ve imkanı sınırsız olan Rabbimize danışarak işlerimizi hakkımızda en hayırlı bir şekilde sonuçlandırmasını isteriz. 
   
   Çünkü bizim gücümüz sınırlı Rabbimizinki sınırsızdır. Bizim bilgimiz çok yetersizken Rabbimizin bilgisi sonsuzdur. Anı, geçmişi ve sonrayı bilendir. Biz bazen kendimize dahi haksızlık ederken, Rabbimiz bize karşı çok merhametli olan asla haksızlık etmeyendir. Yani insanın işlerini danışabileceği, havale edebileceği en güvenilir, en zirve makamdır.  

   Hani önemli konumlarda bulunan, kararlarında isabetli olmaları gereken insanlar büyük meblağlar ödeyerek kendilerine danışmanlar tutarya. Hatta konuya göre danışmanlarıda değişir. Mü'min kullarına karşı çok şefkatli olan Rabbimiz her birimize bu muhteşem imkanı sunmuş ve Resulu vasıtası ile bu imkanı nasıl kullanacağımızı bize öğretmiştir. 
   
   Yukarıdaki hadisde sahabenin dediği gibi Allah Resulu (sallAllahu aleyhi ve sellem) bu duayı ashabına Kur'an'dan bir sure öğretir gibi öğretmiş ve her işlerinde Rablerine istihare yapmayı tavsiye etmiştir. 
   
   Bize verilen bu muhteşem imkandan ne kadar haberdarız? Bu muhteşem imkanı ne kadar kullanabiliyoruz?

http://yitirilmis-manalar.blogspot.de/2013/05/istihare-yapmak-mi-istihareye-yatmak-mi.html




18 yorum:

  1. Esselamu aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu.
    Ablam, aldığımız nefesin, elimizin altında ki nimetlerin, yaşadığımız ve yaşarken ihtiyaç duyduğumuz tüm varlıkların sahibi Allah'a danışmak ne kadar ulaşılamaz bir durum aslında. Ama O ne Yüce ki biz acizlere bu mükemmel imkanı bile vermiş. Elhamdülillah ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykum selam ve rahmetullahi ve berakatuhu Tuğbam. Aynen dediğin gibi O'nun bize bu imkanı vermiş olması bize karşı ne kadar düşkün olduğunu, bizim için hayırdan ve güzellikten başka birşey istemediğini açıkca ortaya koyuyor. O bize öyle güzel imkanlar vermişki ama biz bunların ne kadar farkındayız ve ne kadar değerlendiriyoruz işin bu yönü tartışılır.
      Günümüz insanının aklı gördüğüne endekslendiği için fırsat denince sadece dünyadaki imkanları, kampanyaları falan düşünüyor. Bazen televizyonlarda indirim fırsatı sunan mağazaların önündeki kuyrukları görünce hayretler içinde kalıyor insan. Rabbinin verdiği onca fırsattan bihaber, ama üç kuruşluk indirimde kuyruklarda..

      Sil
  2. esselamu aleykum ve rahmetullahi ve berekatuhu
    allah razı olsun ablam Rabbim kalemine güç versin. allah subhanehu ve teala bizlere okadar güzellikler nasip etmiş ki bizler bunun bile farkında değiliz.demin kıyamet suresini dinledim içim acıdı allah bizlere herşeyi haber vermişken iyiiyi kötüyü ayırt etmeyi fıtratımıza işlemişken bizler nekadar da nefsimizi ilah ediniyormuşuz. gerçekler gün yüzü gibi açık ama bizler düşünme yoksunu insanlar oldugumuz için allahın bize bahşettigi nimetleri ne idrak nede görebiliyoruz allah bize kendisine hakkıyla kulluk edenlerden kılsın ( amiiin)
    istihare duasıda bizim içim çok büyük bir nimet allah sırf kul hayra dönsün allaha tevekkül etsin yaptıgı işte pişman olmasın diye bildirmiş bu duayı ama malesef bu duada bile günümüz insanları bidat e yönelmiş gerçek manada ne yaptıklarını bilemez olmuşlar rabbim bizlerin yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykum selam ve rahmetullahi ve berakatuhu Ummumeryem kardeşim. Rabbim bize bid'atlerden arınmış bir din yaşamayı nasip etsin. Amiiin.

      Sil
  3. yerimi bilemedim ben yeni tecvid öğreniyorum ve ayrıca mahreç Rabbim layıkıyla okumayı nasip eder umarım bunun için tavsiye edebileceğiniz dinlememi önerdiğiniz biri var mı ? bunu yayınlamayabilirsiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah mubarek etsin kardeşim, Rabbim size ahirette Kur'an'ı sefaatçı kılsın. Amiiin.
      Aşağıya linkini verdiğim kari(Kuran okuyucusu)yeni öğrenenler için hep tavsiye ediliyor kardeşim. Tek Tek ve mahreçli okuyor, dinlemenizi tavsiye ederim.

      http://www.mp3quran.net/eng/husr_english.html

      Sil
  4. Salihacigim istihareyi duydum fakat hic uygulamadim bilmiyorum niye.Birde istiharede yesil görürsen olumlu kirmizi görürsen olumsuz deniyor bunlar dogrumu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapablacım istihare Rabbimizin bize verdiği çok güzel bir fırsat. Ben bu fırsatla hayatımın ilerleyen zamanlarında tanıştığım için çok üzülüyorum. Şimdi ise çocuklarıma her işlerinde Rablerine başvurma alişkanlığı kazandırmaya yani istihare yapmaya teşvik ediyorum. Mehtapablacım, sende mutlaka bu fırsatı kullanmalı ve bu imkandan yararlanmalısın. Nasıl bir iç huzuruna sahip olunduğunu bunu tecrübe ettikce daha iyi anlayacaksın inşaAllah.
      Mehtapablacım istiharede görünen renkler hususunda ayrı bir yazı yazmak istiyorum. Doğru bilinen yanlışlar katogorisinde. İnşaAllah o zaman açıklarım.

      Sil
  5. selamun aleyküm benim sayfayı ilk açtığımda bu günün değil ilk olan neden yitirilmiş manalar sayfasının açılması sorunum devam ediyor ancak sayfanın sonundaki sonraki kayıttan bugünün yazısını bulabiliyorum sorun sizden kaynaklanabilir demişsiniz bende herkes gibi bloğun adını yazıp öyle giriyorum siteye hakkınızı helal edin sorun devam ederse bilgilendirin demiştiniz bu yüzden yazıyorum sizi böyle şeylerle meşgul ettiğim için özür dilerim.bu kadar sorun bildirimi yeter herşeye rağmen yazılarınız çok güzel allah razı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykum selam ve rahmetullah kardeşim, yorumunuzu okuyunca üzüldüm ama sanırım bu konuda yapacak pek birşey yok. Bu şikayet şu ana kadar başka kimseden gelmedi. Olmazsa sağ tarafda katogoriler bölümündeki butonlara basarak yeni konuları takip etmeye çalışın kardeşim. Allah hepimizden razı olsun, Allah'a emanet olun.

      Sil
  6. aleyküm selam salihacığım, ben bu imkanın bulunmaz bir lütuf olduğunu düşünüyorum. bundan daha üstün bundan daha güzel bir fırsat var mı? yapacağın işi yada karar vermen gereken önemli konuyu seni senden iyi bilen, senin hakkında en doğruyu bilen ve senin için hep en hayırlısını isteyen yaradıcıya sorup danışabiliyorsun. alabileceğin en doğru cevabı alıyorsun.en doğruyu Rabbime sorarak buluyorsun. bundan büyük fırsat var mı? bizim için bu kadar kolaylık gösteren Rabbime müslüman olduğumuz için çok şükretmeliyiz.

    YanıtlaSil
  7. Ablacığım bu istihare duasını yaparken dua haricinde yapılması gerekenler neler ?? örneğin hep uyumadan öncemi yapılmalı , gece boyu hiç konuşmamak sağ tarafa yatmak vs. detayları varmı ? bunu ezberleyip hayatıma yerleştirmeyi çok isterim.. rabbim senden razı olsun...Amin

    YanıtlaSil
  8. Selamun aleykum,Saliha ablam Allah calismalarini kolaylastirsin. MashaAllah hizina yetisene aferin. Ben Haftada bir kere yazarsin diye biliyordum. Simdi baktim cok guzel konular ele almissin,inshaAllah ara ara girip okumak istiyorum. Faydali olmandan dolayi jazakillahu khayran. Allah seni ve aileni korusun, ve arkadasligimizin ve kardesligimizin devamli olmasini hayirlisiyla nasib etsin. Amiiin. Allah emanet ol. EhlisunnaZeyneb

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykum selam ve rahmetullah Zeynebim, bloğa alışmam zaman alacak sanırım. Bir çocuk gibi hep bakım istiyor ve kendimi sorumlu hissediyorum kardeşlerime karşı. Rabbim kolaylık versin. Tüm duaların için amiin diyorum Zeynebim ve iyyaki.

      Sil
  9. Selamun aleykum ablacım. Dınımız ne kadar guzelkı herseyın kolayı var hamdolsun.yasadıgım su sıkıntılı zamanlar ıcın ALLAHın ıznıyle feraha ererım. ıstıhare yapıcam ınsaALLAH ama bır sorum olacak. Farz namaz harıcınde ıkı rekat namaz kılın dıyorya farz namazlardan sonra sunnet kılıyoruz.pekı bu namazı ne zaman kılmamız lazım hemen farzdan sonramı yoksa sunnetı kıldıktan sonramı? ALLAH razı olsun. selamun aleykum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykum selam ve rahmetullah Fatımacım, Rabbim seni biran önce feraha erdirsin kardeşim. İstihare namazını kerahat vakti dışında her zaman kılabiliriz. Belirli bir vakti ve zamanı yok Fatımacım. Allah'a emanet ol canım..

      Sil
  10. Fadime fransa. Yazdiklarim gelmiyor galiba???

    YanıtlaSil